Resan till Finland

 
Inatt var vi äntligen framme hos mummu i Finland. Resan gick väldigt bra men med en hel del incidenter. Det började redan i bilen på väg till landvetter. Jag märker precis när vi svänger in på flygplatsen att "fan jag har ju glömt att ta på mig mina skor" då sitter jag i bilen med "foppatofflor" som jag bara skulle ha på mig när jag packade in väskorna i bilen för att dom var lätta att få på sig. Snyggt! Det var ju ingen ide att vända eftersom att vi då inte skulle hinna med vårt plan. Som tur var hade jag iallafall med min mina träningsskor bak i resväskan så det var ju bara till att leta fram dom och byta. Efter att vi hade checkat in och sagt hej då till Christian så gick vi runt och tittade lite i taxfree butikerna, köpte dricka och gick på toaletten där jag hängde av mig min jacka på en krock och givetvis glömde den kvar den. Inte nog med det, i mina jackfickor låg mitt bankomatkort och mina resepengar och lite andra småsaker. Fan fan fan! Detta kom jag på ca 10 min efter att vi varit på toan och vi fick springa tillbaka men nej då är det ju givetvis någon som tagit jackan. Vi sprang runt och frågade överallt om någon länmat in en jacka men nej ingenstans fanns den. Så jag fick ringa och spärra mitt bankkort fort som bara den så ingen jävel skulle hitta mitt kort och använda det. Sedan var det inte så mycket mer att göra än att gå på planet utan den. Resan till Helsingfors gick hur bra som helst Emilia sov mer än halva resan och var vaken i slutet när vi skulle landa men var hur glad och snäll som helst. Mammas lilla ängel! Väl i Helsingfors så hade vi ungefär 45 min på oss innan nästa plan skulle gå så det var ganska lagom stund att vänta. När vi skulle visa våra biljetter vid gaten så säger dom till oss att taggen som suttit på våran påse där Emilias vagn och bilstol legat har ramlat av så vi måste "identifiera" att det verkligen är våran vagn som ligger utanför planet innan dom lastar in den. Vaaaa fan inte något mer nu! Vi får åka flygbuss ut till våran lilla propellerplan!!! och då ser vi att EN del av vagnen ligger utanför planet. Jaha och vart är den andra vagndelen och bilstolen då?! Så vi fick prata med killen som lastade på väskorna på planet och säga att det var våran halva vagn åtminstånde som låg där men just som vi stod där och pratade så såg jag in i väskutrymmet att där låg våran bilstol och andra vagndelen. Puuuh det var ju jävligt tur det annars hade jag nog fått en hjärtattack på plats! Hur mycket ska man behöva vara med om på loppet inom några timmar. Hela den flygresan sov Emilia och när vi väl landat i Kuopio blev vi hämtade med bil av min morbror och kusin, Emilia sov vidare hela resan i bilen också som tog ca 2 timmar fast det kändes som en evighet eftersom att vi var så trötta efter allt resande och allt som hänt under dagen plus att det var mitt i natten. När klockan var ca 03:30 och vi svänger in på mummus gata så vaknade Emilia av att hon var hungrig. Snacka om tajming på den ungen.

Aja jag får väl vara glad att jag inte slaravde bort mitt barn iallafall! Vi är alla framme nu iallafall och mår bra. Fast vi saknar pappa Christian jätte mycket!
 
 
 

Kommentarer
Emelie säger:

Men älskling dåååå!!! Va i hela helvete :-O
Tur att ni kom fram välbehållna åtmisntonde <3
Jävla piss fan sicken otur :-(

Puss

2012-06-29 | 21:25:35
Bloggadress: http://undermyumbrella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback